Strukturering av Online Booking Sidor/3rd Party Websites

Strukturering av Online Booking Sidor/3rd Party Websites från Hotel Consultant

Från: Hotel Consultant  08-02-2011
Nyckelord: 3rd Party Websites

Ska vi eller ska vi inte..... vad ska vi välja…, , , , , …..

 

Det finns flera orsaker varför man inte använder sig av 3rd party webpages eller online hotell booking som mm.

-          Man har inte tid

-          Man tar sig inte tid

-          Man vet inte hur man gör

-          Man vill inte ta det ansvaret ifall man glömmer

-          Tänk om vi blir överbokade

-          Hur kontrollerar vi bokningar

-          mm

Tänk så här:

-          det kostar inget att vara med

-          man betalar endast när gästen bokar

-          man når ut till mer potentiella kunder nationellt och internationellt

-          gratis marknadsföring på flera boknings sajter

-          konsultarvodet är avdragsgillt

-           det är moms fritt för er som inte har företaget i Norge (eftersom Hotel Consultant är registrerat i Norge)

Hotel Consultant:

-          har tid

-          vet hur man gör

-          tar ansvaret

-          kan kontrollera rummen på online sidan ut efter informationen från hotellet

-          kan standardisera bokning sajter ut efter hotellets policys och avbokningsregler

-          lägger in rumskategorier och priser för ett år framåt

-          stänger de datum som hotellet anser är eller kommer bli fullbokat

Ni som är Hotellchef, Boknings- eller Revenue Manager kan lugnt ta tid på er att gå igenom er online bokningssida i er egen takt. Medans Hotel Consultant lägger ut den för er.

Varje 3rd party webpage har egen support, men de har inte supporten att de lägger upp online sidan för er utan de kommer att kontrollera att alla inställningar mm är korrekta.

Under flera år när jag har arbetat som Hotel Manager, Relief General Manager, Rooms & Revenue Manager mm () så har jag hanterat allt från Boutiques Hotell med 9 rum till City Hotell på ca 400 rum. De flesta mindre hotell med 10-70 rum har oftast inte haft online booking eller endast kopplat upp sig till en sajt, som t.ex. . Men det finns så många fler sajter man kan använda sig av.

Hur vill ni som hotell marknadsföra era rum, faciliteter, weekend paket mm….

-          Rumskategorier och priser

-          Paketerbjudanden - skidweekend, stanna 3 nätter betala för 2, minimum stanna 2 nätter få specialpris, vin weekend, gourmet weekend mm.

Möjligheterna är oändliga och jag kan gärna hjälpa till med idéer, prisförslag och paketerbjudanden.

Jag är nu i uppstartningsfasen av mitt företag och vill gärna påpeka att priserna på kommer att gälla fram till 31 augusti 2011, om ni så skickar in er förfrågan kl 23.59, 31 augusti.

Vänligen notera att v. 28, 29, 30 så har jag planerat in semester enligt kalendern,  och det betyder att det kan ta upp till 72 timmar innan jag återkommer till er med ett svar. Men arbeta kommer jag att göra.

Hoppas ni får en produktiv och skön sommar

 

Hälsningar,

Stina Petersson

Hotel Consultant

0046-761-779123 (Sweden)

0047-98866353 (Norway)

 

VAT no: 997 091 639 (registered in Norway)

Nyckelord: 3rd Party Websites

Andra produkter och tjänster från Hotel Consultant

Bokningssystem/Reservations system i hotel av Hotel Consultant bilder
08-02-2011

Bokningssystem/Reservations system i hotel

OPERA Micros HotSoft Spectra (Danish) Techotel Picasso Fidelio Médialog (French) Citybreak Spirit (Norwegian)


Hotel Consultant: erbjuder tjänster inom management, online booking, revenue, project och event mgmt av Hotel Consultant bilder
07-12-2011

Hotel Consultant: erbjuder tjänster inom management, online booking, revenue, project och event mgmt

Ska vi eller ska vi inte..... vad ska vi välja… , , , , , …..   Det finns flera