Utveckling av varumärken - produktnamn

Från: Concept Marketing Europe Ltd  09-02-2009
Nyckelord: Reklam, Marknadsföring, Reklambyråer

Utveckling av varumärken – produktnamn
Vad ska produkten heta? Grunden är att namnet ska vara lätt att förstå och uttala. De mest effektiva namnen är originella men enkla. De är kreativa och sticker ut från mängden
De är lätta att memorera. De är säljande. Det ska vara lätt att ”branda” - arbeta in och bygga märket. Du måste ta hänsyn till marknadssegment och eventuella förväxlingsrisker. Du vill inte bli förväxlad med andra produkter. Du vill absolut inte hamna i tvist för att tvingas byta namn i ett senare skede.

Nyckelord: design, Form, Logotyper, Marknadsföring, Marknadskommunikation, Reklam, Reklambyrå, Reklambyråer, Reklamproduktion

Kontakta Concept Marketing Europe Ltd

E-post

Skriv ut denna sida

Dela